熱門文章

2007年12月24日 星期一

聖誕節的雨。

雨從下午開始下到傍晚。6點鐘下班,迎接自己的卻是一場前所未有的傾盆大雨。我和設計師Eric站在公司門口,等曉菁把車子開過來,載我們前往公司後的停車場取車。我倆望著這灰暗的天空,不禁嘆息。

Eric說,別人聖誕節下的是雪,我們下的,卻是雨。相視而笑。我說,都一樣有個「下」字。 沒有雪的聖誕節,還下了即使有傘也阻擋不了的大雨,唯有來個自娛娛人,然後會心一笑。

登上車子,才驚覺剛才和Eric聊天的阿Q精神Q不了我在車上的心情。尋遍車內外,發現進入公寓大廈的通關卡不翼而飛。我待在車內熄了引擎,想不起什麼時候掉了車卡,自己也不知道。簡直可以把車子給翻了,找到的,卻是1個多月前,突然宣告失蹤的Bonuslink卡,原來壓在車座下。我不知該好氣,還是好笑。

看著滂沱大雨,我還能做什麼。忐忑不安的心情。

回到公寓,所幸保安還認得我,給我填了遺失表格,就讓我把車駛入公寓內。我不停想想想通關卡給我的最後印象。我連什麼時候是見它最後一眼,我都想不起來。越來越沒有記性。

這個聖誕節是陰天,我的心情也是一樣。儘管如此,還是要祝朋友們,聖誕節快樂。

完成這一篇,雨已停多時,心情算已接受了現實。14樓的窗外,吹來冷冷清爽的風,心曠神怡。好想好好睡一覺,讓紛擾的心情沉靜下來。如果圍繞著睡床的,是四面牆的書櫥,滿滿櫥櫃的書,我想,那才是一大享受。

Christmas Rain.

It's downpour whole day on this christmas eve, and it's none stop to welcome me from off duty. I was standing in front of the company main door with Eric, a designer in my department, waiting for Seow Cheng to move her car here, fetching us to take our car at the car park behind the company building. We were looking at the sky, sigh.

Eric said, it's snow in some country when christmas, but it's raining in our country. Laughing. I said there is no different between snow and rain, cause both of them falling down.

We just can amuse oneself in this heavy rain christmas eve.

Still, i can't laugh anymore when i was in my car, since i realized the pass card to entrance my condominium is lost. I stop my car engine, trying to find out where is the pass card, but i had forgotten. Ransack my car but found nothing, just a Bonuslink card appear in front of me after it's lost for a month ago. I don't know whether to upset or laughing.

I can do nothing. I was in fear and trembling.

Luckily the guard recognize me and let me entrance the condominium after i filled up a report form. None stop thinking about my pass card last impression in my mind. However, it seem hasn't happened in my memory. I can't remember anything.

It's cloudy on the christmas eve, so am i. Anyhow, still want to send my best regards to my friends here, Merry christmas.

The rain stop when i finished this article, accepted the reality that the pass card really lost. Refreshing cold blowing wind outside my 14 floor condo's window. Feel want to have a sweet dream, to take a good rest. I believe, sleeping around by book shelf that full of books is a big enjoy moment.

沒有留言:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...